ens tracten, electoralment, com a estúpids a tutel·lar
dossier sistemes i procesos electorals
fa enveja observar que al Regne Unit no hi hagi limitacions per fer sondejos electorals. Fins i tot n'hi va haver el mateix dia de la votació.
La restrictiva llei que tenim aquí encara ens tracta com si fóssim nens de pàrvuls que no tenen criteri i han de ser tutelats per evitar que els enganyi qualsevol home del sac malvat. Aquí està prohibit publicar sondejos durant l'última setmana de la campanya electoral. I pobre del qui se li acudeixi manifestar-se o informar de l'activitat política la vigília del dia de la votació, perquè pot acabar assegut al banc dels acusats i jutjat penalment.
La campanya electoral és el moment més adequat per debatre i confrontar idees, i és quan els ciutadans busquen més informació i contrast entre les diferents propostes dels partits. Doncs bé, és durant aquests quinze dies quan els mitjans de comunicació estan vigilats i coartats en la seva llibertat d'informació per una llei prehistòrica i carca que aplica una espècie de tribunal inquisidor anomenat Junta Electoral. A aquest estament recorren en massa, delators o xivatos, partits i particulars per abocar tota mena de denúncies que, sovint, demostren impotència, frustració i revenja.
I, mentrestant, les xarxes socials serveixen de via d'escapament a aquesta absurda limitació i deixen en evidència una llei que demana a crits una reforma més àmplia de la que els partits aborden.
11-V-15, E. Sierra, lavanguardia




