dreta (actualitzada) vs esquerra (obsoleta)

...No pot ser és que la dreta enarbori la bandera de la llibertat, que és la llibertat de fotre’ns. O que la dreta s’hagi apropiat de molts dels elements emblemàtics característics de l’esquerra i els faci servir en el seu discurs, justament, per destruir-ho i destrossar-ho tot. Les esquerres han perdut l’hegemonia en el terreny ideològic. Per això et deia que, més que parlar només de la situació catalana, hi ha unes perspectives generals de canvi que hem d’intentar llegir bé, perquè, si no, no podrem reactivar les esquerres. En aquests moments els desposseïts ho tenim pitjor que fa cinquanta anys. I hem d’entendre per què. Per què ha passat això, i de quina manera ens podem rearmar i podem lluitar per les coses que considerem fonamentals...
entrevista a Joan Manuel Tresserras, 22-6-2024, vilaweb
https://www.vilaweb.cat/noticies/tresserras-voluntat-moll-estrategia/