30-XII-21, encallat el nou intent de fer una llei electoral

30/12/2021

ERC, JxCat i el PSC no es posen d'acord sobre com cal començar a elaborar la norma

 

BarcelonaNingú va dir que seria fàcil i, efectivament, no ho està sent gens. L'enèsim intent d'impulsar una llei electoral pròpia per a Catalunya, que es tornava a gestar el setembre passat, s'ha tornat a encallar. Tres mesos després, els partits encara no s'han posat d'acord en com començar a fer la feina. Per ara, doncs, continuarà vigent l'anomalia de Catalunya com l'única comunitat que no ha aconseguit fer una llei així des de la Transició i que es regeix per la llei orgànica de règim electoral general (Loreg), del 1985 i força antiquada en alguns aspectes. De cara al nou any, els partits asseguren que ho tornaran a intentar.