Avui, per enèsima vegada, CiU presentarà al Congrés dels Diputats una iniciativa que té com a únic objectiu ficar el dit a l’ull al PSC i demostrar que la prioritat dels seus diputats és “defensar el Govern espanyol abans que els interessos de Catalunya”. Fa trenta anys que uns diuen i els altres fan el mateix. Pretendre que Carme Chacón, ahir aclamada a Tomelloso, voti contra el Govern del qual és ministra, seria com demanar a Nacho Vidal que surti de l’armari: la ruïna. Els diputats del PSC no votaran mai contra el PSOE perquè no volen i perquè –Déu nos en guard– el dia que ho intenti el PSOE es desempellagarà del PSC, traurà de l’armari la Federació Catalana del PSOE i s’acabarà tanta collonada.
Dit això. El gran repte que s’ha imposat Artur Mas és el concert econòmic i serà imprescindible un suport molt majoritari. És a dir, sense el PSC, res de res. I el PSC no donarà el seu suport... mentre
governi el PSOE. Si governa el PP, tot serà diferent. El PSC va atiar la reforma de l’Estatut perquè hi havia l’Aznar i va frenar així que va arribar Zapatero. És el PP al Govern espanyol el que encén la flama del PSC. La conclusió és formidable. Perquè Catalunya tingui el concert, a Espanya ha de governar Rajoy.
10-V-11, Jordi Barbeta, lavanguardia