´Versió original a TV3´, Anna Maria Goula

Recentment TV3 va emetre un documental sobre la vida i miracles del famós espia català Joan Pujol, conegut amb el sobrenom de Garbo. Vull felicitar doblement TV3 per haver emès un documental de gran interès i per no haver doblat al català certes intervencions d´historiadors i entesos, que vam poder escoltar en versió original en anglès.

He de reconèixer que no em va ser pas fàcil seguir-ho tot en anglès, però en cas de dubte els subtítols en català eren l´eina idònia. Crec que emetre de tant en tant en versió original (subtitulant) és la millor manera d´introduir poc a poc la llengua anglesa a la nostra societat.

De ben segur, aquest sistema permetria assimilar amb més rapidesa una llengua el coneixement de la qual s´està convertint en imprescindible. Crec que seria especialment convenient que es pogués aplicar sobretot en horari infantil per tal de familiaritzar els petits amb una llengua que, ells sí, ineludiblement hauran de dominar.

25-I-11, Anna Maria Goula, cartasdeloslectores/lavanguardia