Will Kymlicka

Will Kymlicka is the Canada Research Chair in Political Philosophy in the Philosophy Department at Queen´s University in Kingston, Canada, where he has taught since 1998. His research interests focus on issues of democracy and diversity, and in particular on models of citizenship and social justice within multicultural societies. He has published eight books and over 200 articles, which have been translated into 32 languages, and has received several awards, most recently the 2009 Premier´s Discovery Award in the Social Sciences.
Born and raised in Canada, he was educated at Queen´s and Oxford University, and has held positions at various Canadian, American and European universities before moving to Queen´s. He is also a recurrent visiting professor in the Nationalism Studies program at the Central European University in Budapest.
He is married to the author Sue Donaldson, with whom he is co-authoring a book on animal rights.

"Ciudadanía multicultural", Paidós -Estado y Sociedad, 41- (Proa, en català); Barcelona-1996. Autor també de “Liberalism, Community and Culture” (1989), “Contemporary Political Philosophy: An Introduction” (1991) -“Filosofía política contemporánea. Una introducción”; Ariel, Ciencia Política; Barcelona,1995-, compilador de “Justice in Political Philosophy” (1992) i “The Rights of Minoritary Cultures” (1995). Darreres obres: “La política vernácula. Nacionalismo, multiculturalismo y ciudadanía” (“Politics in the vernacular...”), Paidós, 2003; "Estados, naciones y culturas" , Almuzara, 2004; "Las odiseas multiculturales. Las nuevas políticas internacionales de la diversidad", Paidós, 2009.

Des d’aquell Estat on “a diferencia, por ejemplo, de lo que ocurre en España, los padres anglófonos o francófonos, aunque su lengua sea minoritaria en la provincia en la que viven, tienen derecho a que sus hijos sean educados también en ese idioma”, el professor Kymlicka fonamenta la filosofia política que ha de bastir la res pública respectuosa amb els drets, el Dret, les llibertats i la democràcia. I és que “la existencia de los Estados plantea a los liberales una profunda paradoja.” (p. 174)

“...adoptaré una línea de ataque más directa, separando la defensa de los derechos culturales de cualquier santificación de la ‘tradición’ y la ‘autenticidad’, y en lugar de ello la conectaré con una teoría liberal de la justicia comprometida con la autonomía individual y la igualdad social...” (p. 37)

                 
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