una introducció

- cat
- esp

L'Organització de Nacions i Pobles No Representats (UNPO) és una organització internacional, noviolenta i democràtica. Poblacions indígenes, minories ètniques i territoris no reconeguts o ocupats fundaren la UNPO per a protegir i promoure llurs drets humans i culturals, preservar el medi ambient i tractar de trobar sol.lucions pacífiques per a resoldre els problemes que els afecten.

Malgrat que les aspiracions dels Membres difereixen, tots coïncideixen en assegurar que no estan adequadament representats a nivell internacional, com per exemple a les Nacions Unides.

Per lo que la possibilitat d'ésser part de l'escena internacional és significativament limitada, com ho és l'oportunitat d'accedir i obtenir el recolzament dels organismes globals encarregats de defendre llurs drets, protegir llur medi ambient i atenuar els efectes dels conflictes.

L'UNPO és una organització internacional única degut al fet de que està íntegrament formada pels seus Membres. És mitjançant aquesta sòlida relació amb qui pateixen les conseqüències de l'exclussió amb que la Organització tracta de dirigir-se, des de llavors UNPO ha esdevingut un fòrum internacional destacat i respectat.

Des de 1991, quan l'Organització fou fundada per 15 Membres al Palau de la Pau de La Haia, el nombre de participants s'ha incrementat fins a arrivar avui quasi els 60 Membres. Més ençà de que el treball de l'UNPO s'adapta continuament a les exigències dels seus Membres i al clima polític internacional, cad'un d'ells s'ha compromés a respectar cinc principis continguts a la Convenció d'UNPO: noviolència, drets humans, autodeterminació, protecció del mediambient i tolerància.

UNPO s'ha compromés a oferir un punt d'entrada a la comunitat internacional a nacions i pobles, permetent també als seus Membres aprendre de l'altre; aportant el seu recolzament allà on hi hagi una crisi i compartint el resultat positiu de llurs experiències.


(esp)

La Organización de Naciones y Pueblos No Representados (UNPO) es una organización internacional, noviolenta y democrática. Poblaciones indígenas, minorías étnicas y territorios no reconocidos u ocupados fundaron la UNPO para proteger y promover sus derechos humanos y culturales, preservar el medio ambiente y tratar de encontrar soluciones pacíficas para resolver los problemas que les atañen.

A pesar de que las aspiraciones de los Miembros difieren, todos coinciden en asegurar que no están adecuadamente representados a nivel internacional, como por ejemplo en las Naciones Unidas.

Por lo tanto, la posibilidad de ser parte de la escena internacional es significativamente limitada, como lo es la oportunidad de acceder y obtener el apoyo de los organismos globales encargados de defender sus derechos, proteger su medio ambiente y atenuar los efectos de los conflictos.

La UNPO es una organización internacional única debido al hecho de que está íntegramente formada por sus Miembros. A través de esta sólida relación con los que sufren las consecuencias de la exclusión a que la Organización trata de dirigirse, desde entonces UNPO se ha transformado en un foro internacional destacado y respetado.

Desde 1991, cuando la Organización fue fundada por 15 Miembros en el Palacio de la Paz de La Haya, el número de participantes ha incrementado llegando a alcanzar hoy casi los 60  Miembros. Aunque el trabajo de la UNPO se adapta continuamente a las exigencias de sus Miembros y al clima político internacional, cada uno se ha comprometido a respetar cinco principios contenidos en la Convención de UNPO: noviolencia, derechos humanos, autodeterminación, protección del medioambiente y tolerancia.

UNPO se ha comprometido a ofrecer un punto de entrada en la comunidad internacional a naciones y pueblos, permitiendo también a sus Miembros aprender del otro; prestando su apoyo allí donde haya una crisis y compartiendo el resultado positivo de sus experiencias.